zondag 19 juni 2011

Kleurige pechvogel

Jonge gaai?
Uit het nest gevallen of gegooid?
Ik heb haar (/hem) teruggelegd, maar of ik er verstandig aan deed?
 
In de gauwigheid een foto gemaakt, en daarna een ladder gepakt.
Het was een open nest (dat ik alleen van de zijkant kon zien) - en ik voelde andere jongen.  

De kleuren van het gevallen jong kwamen pas goed tot hun recht op het beeldscherm; ze maakten me nieuwsgierig.

Ik heb de vraag, wat dit voor vogel kon zijn, geponeerd bij het forum van Vroege Vogels.  
Een gaai ?.. reageerde een lezer met een linkje naar wat info http://www.beesies.nl/animals/vlaamse_gaai.htm
De (al wat oudere) jonge gaaien in het nest (op de link) maken de suggestie plausibel; bovendien waren er dit voorjaar steeds veel tumult makende gaaien rond de plek van het nest.

Het terugleggen van het jong was overigens tevergeefs; de volgende ochtend zag ik haar/hem weer - nu onthoofd. Een statement? .. dat ik me er voortaan maar niet meer mee moet bemoeien?

Het nest in de Wisteria


Geen opmerkingen:

Een reactie posten